تاريخ انتشار : 1397/09/18 - 16:11
كد :3
بهترین نوع لوگو
لوگو نشانه ی گرافیکی است که میتواند به صورت علامت،سمبل،نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود.لوگو به وسیله شرکت های تجاری،سازمان ها یا افراد استفاده می شود تا به این طریق نوع خدمات،اهداف،شغل و محصولشان را سریعتر به مخاطب معرفی کنند.و المان و نشانه ای از فعالیت آن ها می باشد.
طراحی لوگو
طراحی لوگو و آرم برای یک مجموعه قدم مهم و بعدی پس از تولید محصول است،تا محصول و خدمات شما توسط آرم و لوگوی انتخابی در میان افراد شناخته شود. پس از تولید محصول یا تعریف خدمات قابل ارائه در یک کسب و کار، اولین کاری که باید انجام گیرد، طراحی یک آرم مناسب برای آن شرکت می باشد. آنچه که در طراحی نشان اهمیت دارد، تصویر و چهره برند شماست. بنابراین یادگیری هر آنچه که به طراحی بهتر لوگو برای کسب و کارتان به شما کمک می کند، برای موفقیت بیشتر ضروری است.

برای طراحی بهترین لوگو،طرح باید منحصر به فرد باشد و نام تجاری آن کسب و کار در آن به کار برده شود. دیگر ویژگی که در هنگام طراحی لوگو باید مدنظر قرار دهید، رنگ لوگوست. برای انتخاب رنگ لوگو، باید به ماهیت برند تجاری توجه شود؛ برای مثال رنگ قرمز برای کسب و کارهای سرشار از انرژی و جسارت مناسب است. رنگ سبز، طبیعت و رشد و آبی، آرامش را القا می کند.
انواع طراحی لوگو
لوگوتایپ هنر نمایش و تبدیل حروف به تصویر است، آنچه در طراحی لوگوتایپ اهمیت بسیاری دارد توجه به تصویر ایجاد شده از حروف و بررسی ارتباط این تصویر با معناست. بی شک هر نوع نوشتاری با یک تصویر همراه است و که این تصویر میتواند بازتاب دهنده معنا و مفهوم یک برند، محصول و … باشد.
طراحی لوگو مفهومی یکی از تخصص های رایج و منحصر به فرد در طراحی های گرافیکی محسوب می شود و سابقه طراحی لوگو به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد، آنجا که انسان های اولیه برای انتقال مفاهیم مربوط به مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود. لوگو مفهمومی لوگویی است که نشان دهنده ی نام برند شما و تصویری از فعالیت شماست که به صورت ترکیبی و مفهومی نشان داده می شود که یکی از لوگو های پرطرفدار در شرکت های دارای نام می باشد.
لوگوی ترکیبی،ادغامی از لوگوی متنی و تصویری است که در آن امکان جدا شدن متن از لوگوی تصویری می تواند وجود داشته باشد یا خیر. که در حالت دوم متن با لوگوی تصویری طوری درآمیخته که جدا کردن آن ها را غیر ممکن می سازد .
یک لوگو حرفه ای سعی می کند تا نظر حداکثرافراد جامعه هدف رو به خود جلب کند؛ فاکتورهای زیادی در موفق بودن طراحی یک لوگو تاثیر دارند، این فاکتور ها می تواند با توجه به شرایط افراد جامعه؛ موقعیت جغرافیایی، ملیت، جنسیت و شرایط سنی مخاطبین در نتیجه حاصل از طراحی یک لوگو تاثیر گذار باشند.
ویژگیهای طراحی بهترین لوگو
اعتبار بهترین لوگو : یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند همخوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.
طرحی ماندگار : یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرحها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.
طرحی انعطاف پذیر : یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن. یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان چه به صورت آنلاین در وبسایتها و چه هنگام کارهای چاپی سایز بزرگ و کوچک بدون هیچ مشکلی استفاده نمود. باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.طراحی یک لوگو باید ساده و گویا، منحصر به فرد و در ارتباط با موضوع کسب و کار باشد باید جذابیت بصری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار کند.
رنگ متناسب با صنف کاری : بعضی از متخصصان در رنگ بندی لوگو به این مهم اشاره میکنند که طراحی لوگو باید رنگی باشد اما در اصل بعد از شناخت بازار هدف مشتری باید بهترین رنگ بندی را برای طراحی لوگو انتخاب کرد و الزامی وجود ندارد که این طراحی حتما رنگی باشد طراحی لوگو شرکت سونی و پاناسونیک بهترین مثال برای آن است که متوجه شویم حتی طراحی سیاه و سفید لوگو نیز اگر درست و به جا باشد باعث تاثیر گذار شدن آن میشود.
اهمیت طراحی لوگو
اصولا از طراحی لوگو شرکت در تمام امور گرافیکی استفاده می شود. به همین خاطر باید لوگوی طراحی شده دارای تغییر مقیاس باشد و بدون رنگ یا سیاه سفید هم پیام خود را به مخاطبان القا کند. همچنین از لوگوی طراحی شده در مهر شرکت و ست اداری استفاده می شود. به عنوان مثال لوگوی طراحی شده یکی از مهم ترین عناصر موثر در بالای سربرگ یا بر روی کارت ویزیت شرکت می باشد.

به همین سبب طراحی لوگو شرکت باید منحصر به فرد ، جذاب و گیرا باشد و چشم هر بیننده ای را به خود جذب کند. در طراحی لوگو برای حفظ شخصیت شرکت بهتر است از لوگوهای رسمی استفاده شود همچنین طراحی لوگو حرفه ای شرکت تلفیقی از ایده پردازی ، اصول ، هنر و روانشناسی مطابق با زمینه فعالیت خود شرکت می باشد. طراحی لوگو موفق و حرفه ای برای شرکت ، تاثیرگذاری بالایی بر مخاطبان دارد. همچنین در بین بسیاری از لوگوهای رقبا قابل تشخیص است و به خوبی قابل درک می باشد. بدین معنا که طرح گرافیکی و پیام نهفته در لوگو به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می کند. به هرمیزان که لوگوی طراحی شده ساده باشد به راحتی و سهولت در ذهن ها ثبت می شود و حرفه ای تر به نظر می رسد. طراحی لوگو یکی از مهم ترین عناصر در شروع تجارت و کسب و کارها می باشد.
انواع لوگو در سارگون