- صفحه اصلی
- خدمات
- طراحی لوگو مفهومی (لوگو آرم)
طراحی لوگو مفهومی (لوگو آرم)
لوگو نشان تجاری و هویت بصری یک برند است. همانطور که هر فرد از جامعه دارای یک هویت قانونی و یک هویت بصری است، یک برند نیزبرای شناخته شدن در بازار سرمایه و کسب وکار، در قدم اول احتیاج به هویت بصری دارد. درطراحی لوگو مفهومی و یا به اصطلاح آرم یک برند،از طراحی المان های فیزیکی استفاده می گردد. این المان می تواند نمادی از محصولات مجموعه، نمادی از نام برند و یا نمادی باشد که مفهومی نامرتبط با برند داشته باشد.
ویژگی های لوگو مفهومی
داشتن یک لوگو موفق، تاثیر بسزایی در روند رشد برند خواهد داشت. طراحی لوگو اولین قدم در تبلیغات و ارائه برند می باشد که باید در همان ابتدا قدمی محکم و استوار باشد. یک لوگو مفهومی موفق باید حداقل دارای ویژگی های زیر باشد:
گویایی لوگو مفهومی
لوگو مفهومی باید به گونه ای طراحی گردد تا بدون توضیح نوشتاری، گویای فعالیت برند باشد. لوگو مفهومی، مفهوم برند را از طریق ارسال پیام های دیداری به بیننده انتقال می دهد. در نتیجه باید به گونه ای طراحی گردد که مفهوم به درستی انتقال یابد.
جذابیت لوگو مفهومی
لوگو مفهومی علاوه بر رساند حق مطلب، باید جذابیتی چشمگیر داشته باشد. این جذابیت باید در حدی باشد که بیننده با یک بار دیدن لوگو آن را به ذهن بسپارد. در حقیقت یکی از راه های جذب مشتری های وفادار ثبت لوگو در ذهن آنها است. درصورتی که مشتری جذب لوگو برندی گردد، احتمال اینکه در زمان احتیاج به کمک حافظه تصویری آن برند را انتخاب کند، درصد بالایی دارد.
ماندگاری لوگو مفهومی
علاوه بر تمام موارد گفته شده یکی از ویژگی های مهم در طراحی لوگو، توجه به ماندگاری و چشم انداز آینده لوگو یک اصل جدایی ناپذیر است. در طراحی لوگو مفهومی این نکته باید درنظر گرفته شود که، المان طراحی شده جزء هویت برند است و نمی توان آن را چند وقت یک بار تغییر داد. در نتیجه لوگو مفهومی باید به گونه ای طراحی گردد که پس از گذشت سالهای متمادی جذابیت خود را از دست نداده و بروز باشد. هرچه لوگو مفهومی ساده تر باشد جذابیت بیشتری داشته و در طولانی مدت ماندگار خواهد شد.