- صفحه اصلی
- انواع لوگو
- لوگو نماد
لوگوی نماد
در این نوع از لوگوها از یک شکل یا نشانه برای معرفی برند و هویت یک سازمان استفاده می شود که مناسب ترین و بهترین نوع لوگو است زیرا مغز انسان با اشکال ارتباط بهتر و سریعتری نسبت به نوشته ها بر قرار می کند و مخاطب راحتتر آن را به یاد می سپارد. فارغ از اینکه مخاطب در کدام کشور و با چه زبانی است یک نماد می تواند معنا و مفهوم را به خوبی به وی منتقل کند
طراحی لوگو با نماد حیوانات
بسیاری از نمونه های موفق و نامی لوگوهای طراحی شده در زمینه صنعت، تجارت و دیجیتال مارکتینگ با استفاده از نماد حیوانات طراحی شده اند به عنوان مثال در زمینه آی تی توئیتر و فایرفاکس را میتوان نام برد که از نماد پرنده و روباه بهره برده اند.
آرم و یا لوگوی یک شرکت و یا سازمان می تواند به همان اندازه کالا یا خدماتی که به مصرف کنندگان ارائه می دهند مترادف با برند آنها باشد اما این مترادف هارا می توان به عنوان های مختلف تشبیه کرد که در این مطلب مقصود ما استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو حرفه ای است.
طراحی لوگو حرفه ای با نماد گربه سانان مانند پلنگ به عنوان نمادی از شجاعت، جذابیت، زیبایی، انعطاف پذیری، سرعت، محافظت و .. می باشد. این حیوان وحشی اما با شکوه در آرم های مختلفی از صنعت خودرو گرفته تا برندهای معروف تجهیزات حرفه ای ورزشی استفاده می شود. استفاده از نماد حیواناتی مانند پلنگ و جگوار می تواند قدرت، افتخار و جسارت را به شما منتقل کند.

طراحی لوگو با استفاده از نماد شیر نر، نماد شیر به خودی خود نشانه قدرت و پادشاه جنگل است و نیازی به توضیح ندارد. بسیاری از شرکت ها برای انتقال قدرت و پایداری از سر، یال و کوپال شیر استفاده می کنند.

لوگوی تمساح که به چشم خیلی از ما آشنا است معانی خاص و جالبی دارد. تمساح می تواند یکی از خطرناک ترین و جذاب ترین موجودات باشد. تمساح ها نمادی از قدمت، شجاعت، قدرت، افتخار، صبر، مقاومت، طول عمر بالا و .. می باشد. هنگام تماشای تمساح به خوبی می توان فهمید که چرا دارای همچین مفاهیمی هستند.

لاک پشت ، به خصوص لاک پشت های دریایی قدیمی ترین موجودات روی زمین می باشند. در بسیاری از فرهنگ ها استفاده از لاک پشت می تواند نمادی از شانس، استقامت، ماندگاری، طول عمر بالا و آسیب ناپذیری باشد. تصویر پوسته لاک پشت می تواند حس محافظتی را به نمایش بگذارد که بسیاری از آرم ها برای انتقال آن احساس نسبت به شرکتشان روی آن تمرکز می کنند.

جغد یا بوف ها می توانند موجودات زیبا و مرموز شب باشند. برخی از فرهنگ ها و جوامع، آنها را با تاریکی و منفی بافی پیوند داده اند و بالعکس در کشوری مانند اسپانیا جغد را سمبل خوشبختی و خوبی می دانند. سازمان و مشاغلی که در امر آموزش و پژوهش یا مسافرت و جهانگردی فعالیت می کنند از جغد به عنوان نماد و سمبل شغل خود استفاده می کنند. جغد نماد خرد، شعور، دانش، تجربه و .. می باشد.

ویژگی های یک لوگو مناسب
• ساده و روان باشد
• تاثیر گذار و به یاد ماندنی باشد
• متناسب با موضوع باشد
• عامل زیبایی و جذابیت برند باشد
• متفاوت بودن
• بلافاصله قابل تشخیص باشد
• قابل فهم باشد
• بروز بودن و ماندگاری اثر
• قابلیت ها و انعطاف پذیری لوگو
• قابلیت گسترش
• رعایت اصول اولیه و نکات فنی در اجرای لوگو