- صفحه اصلی
- انواع لوگو
- لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی(متن و نماد)
بالغ بر نصف شرکت های مهم دنیا از لوگو ترکیبی استفاده کرده اند. در این نوع لوگو که بسیار محبوب است نام کامل شرکت با یک نماد یا یک آیکون بصری همراه می شود.
این لوگو دارای پیچیدگی های زیادی می باشد که به تفکر بیشتری نیاز دارد تا بتوان لوگوی موثری طراحی نمود. از این رو این کار اضافی، لوگویی در اختیار شما می گذارد که بیشتر از بقیه تطبیق پذیر و همه کاره است. کلماتی که در لوگو وجود دارند به شما این امکان را می دهند که در موقعیت های مختلف تنها از حروف و یا تنها از نماد استفاده کنید. از نگاه حقوقی نیز این لوگوها خیلی ساده تر از لوگو های نمادی تبدیل به علامت تجاری می شوند.
برای توسعه یک برند انتخاب لوگو در مرحله اول کار قرار دارد. زمانی که متوجه شدید که کدام نوع لوگو مناسب شرکت شما است سپس می توانید طرح و رنگ های مناسب، فونت و بقیه جزئیات را که نشانگر هویت کمپانی شماست در نظر بگیرید.
در طراحی لوگو تایپ های ترکیبی در زمینه ی طرح شکل ساده ای مثل دایره یا مربع و منحنی و .. به عنوان کمک کننده قرار می گیرد که در تلفیق با نام فقط جنبه تاکیدی دارد. اگرچه گاهی رابطه بصری بین نام و پس زمینه آنقدر قوی است که نشان دادن پس زمینه به تنهایی تداعی کننده نام است و نیازی به نوشته ندارد.
مزایای لوگوی ترکیبی
از این لوگو می توان در ساخت انیمیشن ها بهره برد.
لوگوی تصویری متنی یا ترکیبی برای انواع کسب و کار ها و شرکت ها مناسب است.
لوگوی ترکیبی را می توان به راحتی در سایز های کوچک و کیفیت های پایین یا از فواصل دور شناسایی نمود.
لوگوی ترکیبی تاثیر گذاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارد و لوگوی نوشتاری و لوگوی تصویری را به طور جداگانه و در کنار هم دارد.
امکان چاپ لوگوی ترکیبی روی تقویم یا سررسید وجود دارد.
امکان جداسازی متن و تصویر در لوگو های ترکیبی وجود داشته و در مواقع نیاز می توانید آنها را به طور جداگانه چاپ نمایید.
تبدیل لوگو های گرافیکی در لوگوی ترکیبی به سیاه و سفید به مراتب آسان تر از سایر لوگوها است.
اگر از لوگو های گرافیکی بر روی لباس ها استفاده شود باز خورد بهتر را می توان به دست آورد.
در لوگو های ترکیبی ریسک کپی برداری بسیار پایین می باشد.
هزینه طراحی لوگو ترکیبی
هزینه لوگو ترکیبی به این بستگی دارد که کلمات چگونه طراحی می شوند و تصاویری که در کنار این کلمات قرار می گیرند تا چه حد خلاقانه طراحی می شوند. به طور مثال اگر در لوگوی ترکیبی با قرار دادن چند کلمه ساده و تصاویری که چندان پیچیده نیستند بتوان مفهوم برند را رساند، آن شرکت مسلما هزینه کمتری را متحمل خواهد شد زیرا لوگوی طراحی شده دارای پیچیدگی خاصی نبوده و مفاهیم به راحتی در قالب کلمات و تصاویر مشخصی به نمایش گذاشته شده اند.
در مقابل اگر کسب و کار و فعالیت مد نظر مثلا در مورد یک برند خاص محصولات الکتریکی باشد؛ طراح باید حتما از کلمات خاص و تاثیر گذار و همچنین تصاویر منحصر بفرد بهره گیرد تا بتواند مفهوم را به خوبی به مخاطبین انتقال دهد و بدین ترتیب هزینه طراحی لوگوی ترکیبی افزایش خواهد یافت.